Loading

Skok do listy INKTOBER2023 na początek

31. Fire  ogień ( Day.31 )

30. Rush  pęd ( Day.30)

29. MASSIVE masywny/potężny (Day.29)

28. SPARKLE – blask / iskra / skrzyć się (Day.28)

 

27. BEAST bestia / zwierz ( Day.27 )

26. REMOVE usuwać (Day.26)

25. DANGEROUS niebezpieczny (Day.25)

24. SHALLOW płytki/płycizna (Day.24)

23. CELESTIAL – niebiański (Day.23)

22. „SCRATCHY ” szorstki (Day.22)


21. „CHAINS ” pęta (Day.21)


20. „FROST „ mróz (Day.20)

Frost…. Yeti na tle otwartej lodówki siedzi na narożnikach I w pingala lody-taki pierwszy pomysł. A docelowo wyszło dość delikatnie jak padający śnieg i łapanie śnieżynek prze yeti. Wbite narty i w śniegu odbite ślady stup potwora.

19. „PLUMP ” pulchny/puszysty (Day .19)

Plump …. zwariowany pomysł, brak innej koncepcji. Luźne powiązane wątki. Grubasek na fotelu zaprzągł myszki komputerowe które tak pędzą że z pod kuł leci i ciągnie się ogień..W ręce trzyma bat i popędza zwierzątka.

18. „SADDLE ” siodło/siodełko (Day .18)

Saddle…. tego jeszcze nie było. Siodło na żyrafie i drabina. Dziki zachód i duży kowbojski kapelusz i ostrogi na nogi.Ilustracja mogła by zilustrować jeden mój wpis (dlaczego nie…nr.145)
Żyrafa rysowania z własnego archiwum fotek.

17 „DEMON ” demon (Day .17)

Demon… jedna z lepszych tu ilustracji które powstały w tej konkurencji. Gdyby nie to wideo kręcone to większość osób by mogła nie uwierzyć w moje autorstwo tej pracy ,czy nawet bluźnić o AI .AI bo próbowałem lepiej zrobiło sierść od mojej wersji.

16 „ANGEL ” anioł (Day .16)

Angel…. jak sama nazwa wskazuje, czystość i delikatność z doczepianymi skrzydłami. Tu młoda osoba jak ja Bóg stworzył z chustką na głowie i doczepianymi skrzydłami.

15 „DAGGER ” sztylet (Day .15)

Dagger… najprościej było by narysować sztylet i jakieś zdobienia na rękojeści.. Mnie zaś wpadło na myśl taka wizja: ninja który obraca , zągluje w obu dłoniach. Robi to tak szybko że powstają zawirowania powietrza.

14. „CASTLE ” zamek (Day .14)

Castle…. Zamek ,tu chodzi o grę słów. Zamek w drzwiach,zamek jako budowla ,klucz do zamka który dźwiga tajemniczą postać. Jeśli obrazek jest w poziomie to na dzwonnicy wisi postać prawidłowo. Natomiast w pionie pokazuje jak inna postać przekręca klucz w zamku i jest rozbłysk. Podobny rozbłysk jest w grze Legacy of Kain:. gdzie główny bohater wkłada świetlny miecz do drzwi.(zamka)

13. „RISE” wzrost / podnoszenie się (Day. 13)

Rise…. na taki widok przychodzi mi na myśl… bajka o robociku Wall-E i roślinne w bucie która jako jedyna ocalały na zatrute planecie ziemia. To o czym zapomniałem to .. zarodek główka roślinki która ma zakwitnąć w promieniach słońca. Reszta spoko.. za mało kamieni i żwiru.

12. „SPICEY”  korzenny(smak,zapach),pikantny(Day. 12)

Spicey… już kiedyś wykorzystałem takie kleszcze w rysunku. Tu zaś owe kleszcze trzyma robotnik w masce do spawania , rękawicach i słuchawkach hamujących – izolujących od dużego hałasu. A u człowieczka jak w rentgenie widzimy jak rozkłada się w organizmie i płonie w żołądku .

11. „WANDER” przechadzka/przemierzać/wędrować   (Day.11)

Wander…. zawsze fascynowała mnie ta maszyna latająca jaką jest Zeppelin.taka dostojna i mała kabina i sterowania uczepiona pod spodem balona(cygara) i zachód słońca i niknąca w dali sylwetka balonu.w trakcie rysowania Zeppelina zdecydowałem na dodanie lotni , tuż prawie w czasie lotu.Może kiedyś do niego wrócę. Jak będzie taka potrzeba. Z ciekawostek: tak się wkręciłem w detale .że nawet cień lotni zrobiłem na skale. Ale ostatecznie nie załączałem jej do ilustracji.

10.  „FORTUNE” majątek/los/szczęście  (Day.10)

Fortune… „Leży w trawie i ledwo dycha? ” Dwie dychy .Tak to sobie zwizualizowalem i narysowałem .bardziej to szkic kolorowy, niż rysunek. bo wiele mu do doskonałości, A nie poświęcając czasu mu na dopieszczenie. W grze Another Word był moment podnoszenia broni przez postać. Bardzo mi się to tam podobało.

9. „BOUNCE” odbicie / sprężystość   (Day.9)

Bounce… wszystko zaczęło się od sprężyny i pogostick-ów i gry The Sims.
gdzie energie witalna zaznaczają jest przez taki kryształ nad głową postaci.

8. „TOAD” ropucha /gadzina   (Day.8)

Toad… żadnej filozofii w tej pracy nie ma. Jedynie co mi przychodzi do głowy to uczłowieczenie żaby jak u kermita żaby. Clown tak jak ja… dobrze się bawiłem rysuje ta pracę.

7. „DRIP”  spadająca kropla/ mieć wyj..ane (Day.7)

Drip…. nie zawsze droga do celu jest prosta. A na końcu tej drogi czeka na nas upragnioną nagroda,jabłko ze złotego drzewa w edenie. Postać z lewej strony to my … A za przepaścią czeka piękne zielone drzewo. Jest wybór jaki czeka nas w czasie dojścia do celu. Albo będziemy zbyt pyszni i szli po trupach do celu. Lub wpadniemy w frustracje i depresję ,lęki które pociągną nas w dół. Jeśli pójdziemy po równi..drip…spływka i będziemy mieć wszystko wyj…bane to czeka nas też ta sama nagroda ,a emocje i energia do dalszego życia zostanie nienaruszona.Cały rysunek wykonany od podstaw . Najwięcej radości dało mnie tworzenie drzewa i napisu przestrzennego.

6.”GOLDEN”  złocisty / złoty  (Day.6)

Golden….oczywiście złoty bożek i słynny Indiana Jones uciekając przed wielką kulą. Jak i podmianka za statuetkę a woreczkiem z piaskiem.Była to pierwsza ilustracja gdzie wymyśliłem sobie że w każdym następnym rysunku jakiś element jego będzie czarno-biały. Jakby zapomniano lub pominięto przy kolorowanki.

5. „Map”  mapa  (Day.5)

Map…. z tego co pamiętam to z pozycji kosmosu widoczny jest mur chiński. Pasma górskie. Ja dołożyłem krzywą wierze i Wieżę Eifla z Paryża. Założenie było takie aby było wrażenie przestrzeni i jakiś ład na mapie. Nie zabrakło też pinezki do zaznaczenia swojej pozycji na mapie. aby powiększyć wrażenie 3D na stole leży pióro i w ładnej ,zdobionej butelce znajduje się tusz.

. ..SEXregatory.. . czyli praca biurowa w piątek

4.”Dodge”  – unik  (Day.4)

Dodge….. podpowiedz udzieliła mi znajoma z neta. Osoba pracująca w biurze to „biurwa” mi się rymuje trochę inaczej. No i taka osoba robi unik w piątek za 15 min 15.00. A szef bez krępacji niesie porcje segregatorów do przerobienia. I ja się pytam…ja tu spokojnie żyć.

3.„Path”  ścieżka/droga  (Day.3) ver.2.4

Path…. autostradą do nieba. Nie wiem czy to jest widoczne:noc i dzień(dwie osobowości) dwie strony medalu. Założenie było takie że olbrzym miał podnosić ,wyrywać drzewa z korzeniami i ulicą z samochodami. Góry i facet na materacu wymyśliłem w trakcie rysowania.W dzieciństwie lubiłem bawić się miniaturowa kolejką elektryczną piko


2.Spiders pająki  (Day.2)

Spiders… postać z latarką i krwiożerczy pająk żywcem podobny, do gry Limbo.
Tło i skały asygnowane i zapamiętane jako „Heart of Darkness”.
(W wieku gdzie nie było internetu)oglądałem w tv jak robiono owa grę.
Bardzo mnie się to podobało i zapamiętałem oprawę wizualną.


1.Dream sen/marzenie (Day1)

Dream …dwie postacie ładują litery na szuflach i wrzucają do gęby grubasa.
Tak samo jak dodając do pieca w grze Transarctica


1. Sen / marzenie
2. Pająki
3. Ścieżka
4. Unik
5. Mapa
6. Złoty, złocisty
7. Spadająca kropla
8. Ropucha lub gadzina (obraźliwie)
9. Odbicie (się)/sprężystość
10. Fortuna/majątek/los/szczęście
11. Spacer/przechadzka
12. Korzenny (smak lub zapach)/pikantny/nieprzyzwoity
13. Wzrost/podnoszenie się
14. Zamek
15. Sztylet
16. Anioł
17. Demon
18. Siodło/siodełko
19. Pulchny
20. Mróz
21. Pęta
22. Szorstki
23. Niebiański
24. Płytki/płycizna
25. Niebezpieczny
26. Usuwać
27. Bestia/zwierz
28. Blask, iskra, skrzyć się
29. Masywny, potężny
30. Pęd
31. Ogień

tematy ukończone ..jak widać. opóźnienie miesięczne ale jednak dobrnąłem do końca

Zasady takie same jak zawsze, czyli nie ma zasad, chodzi o dobrą zabawę i praktykę

Tłumaczenie listy zawdzięczamy @Lou Fontaine [dziekujemy]