![]()
Skok do listy INKTOBER2023 na początek
![]()
31. Fire ogień ( Day.31 )
![]()
30. Rush pęd ( Day.30)
![]()
29. MASSIVE masywny/potężny (Day.29)
![]()
28. SPARKLE – blask / iskra / skrzyć się (Day.28)
![]()
27. BEAST bestia / zwierz ( Day.27 )
![]()
26. REMOVE usuwać (Day.26)
![]()
25. DANGEROUS niebezpieczny (Day.25)
![]()
24. SHALLOW płytki/płycizna (Day.24)
![]()
23. CELESTIAL – niebiański (Day.23)
22. „SCRATCHY ” szorstki (Day.22)
21. „CHAINS ” pęta (Day.21)
20. „FROST „ mróz (Day.20)
Frost…. Yeti na tle otwartej lodówki siedzi na narożnikach I w pingala lody-taki pierwszy pomysł. A docelowo wyszło dość delikatnie jak padający śnieg i łapanie śnieżynek prze yeti. Wbite narty i w śniegu odbite ślady stup potwora.
![]()
19. „PLUMP ” pulchny/puszysty (Day .19)
Plump …. zwariowany pomysł, brak innej koncepcji. Luźne powiązane wątki. Grubasek na fotelu zaprzągł myszki komputerowe które tak pędzą że z pod kuł leci i ciągnie się ogień..W ręce trzyma bat i popędza zwierzątka.
![]()
18. „SADDLE ” siodło/siodełko (Day .18)
Saddle…. tego jeszcze nie było. Siodło na żyrafie i drabina. Dziki zachód i duży kowbojski kapelusz i ostrogi na nogi.Ilustracja mogła by zilustrować jeden mój wpis (dlaczego nie…nr.145)
Żyrafa rysowania z własnego archiwum fotek.
![]()
17 „DEMON ” demon (Day .17)
Demon… jedna z lepszych tu ilustracji które powstały w tej konkurencji. Gdyby nie to wideo kręcone to większość osób by mogła nie uwierzyć w moje autorstwo tej pracy ,czy nawet bluźnić o AI .AI bo próbowałem lepiej zrobiło sierść od mojej wersji.
![]()
16 „ANGEL ” anioł (Day .16)
Angel…. jak sama nazwa wskazuje, czystość i delikatność z doczepianymi skrzydłami. Tu młoda osoba jak ja Bóg stworzył z chustką na głowie i doczepianymi skrzydłami.
![]()
15 „DAGGER ” sztylet (Day .15)
Dagger… najprościej było by narysować sztylet i jakieś zdobienia na rękojeści.. Mnie zaś wpadło na myśl taka wizja: ninja który obraca , zągluje w obu dłoniach. Robi to tak szybko że powstają zawirowania powietrza.
![]()
14. „CASTLE ” zamek (Day .14)
Castle…. Zamek ,tu chodzi o grę słów. Zamek w drzwiach,zamek jako budowla ,klucz do zamka który dźwiga tajemniczą postać. Jeśli obrazek jest w poziomie to na dzwonnicy wisi postać prawidłowo. Natomiast w pionie pokazuje jak inna postać przekręca klucz w zamku i jest rozbłysk. Podobny rozbłysk jest w grze Legacy of Kain:. gdzie główny bohater wkłada świetlny miecz do drzwi.(zamka)
![]()

13. „RISE” wzrost / podnoszenie się (Day. 13)
Rise…. na taki widok przychodzi mi na myśl… bajka o robociku Wall-E i roślinne w bucie która jako jedyna ocalały na zatrute planecie ziemia. To o czym zapomniałem to .. zarodek główka roślinki która ma zakwitnąć w promieniach słońca. Reszta spoko.. za mało kamieni i żwiru.
![]()
12. „SPICEY” korzenny(smak,zapach),pikantny(Day. 12)
Spicey… już kiedyś wykorzystałem takie kleszcze w rysunku. Tu zaś owe kleszcze trzyma robotnik w masce do spawania , rękawicach i słuchawkach hamujących – izolujących od dużego hałasu. A u człowieczka jak w rentgenie widzimy jak rozkłada się w organizmie i płonie w żołądku .
![]()
11. „WANDER” przechadzka/przemierzać/wędrować (Day.11)
Wander…. zawsze fascynowała mnie ta maszyna latająca jaką jest Zeppelin.taka dostojna i mała kabina i sterowania uczepiona pod spodem balona(cygara) i zachód słońca i niknąca w dali sylwetka balonu.w trakcie rysowania Zeppelina zdecydowałem na dodanie lotni , tuż prawie w czasie lotu.Może kiedyś do niego wrócę. Jak będzie taka potrzeba. Z ciekawostek: tak się wkręciłem w detale .że nawet cień lotni zrobiłem na skale. Ale ostatecznie nie załączałem jej do ilustracji.
![]()
10. „FORTUNE” majątek/los/szczęście (Day.10)
Fortune… „Leży w trawie i ledwo dycha? ” Dwie dychy .Tak to sobie zwizualizowalem i narysowałem .bardziej to szkic kolorowy, niż rysunek. bo wiele mu do doskonałości, A nie poświęcając czasu mu na dopieszczenie. W grze Another Word był moment podnoszenia broni przez postać. Bardzo mi się to tam podobało.
![]()
9. „BOUNCE” odbicie / sprężystość (Day.9)
Bounce… wszystko zaczęło się od sprężyny i pogostick-ów i gry The Sims.
gdzie energie witalna zaznaczają jest przez taki kryształ nad głową postaci.
![]()
8. „TOAD” ropucha /gadzina (Day.8)
Toad… żadnej filozofii w tej pracy nie ma. Jedynie co mi przychodzi do głowy to uczłowieczenie żaby jak u kermita żaby. Clown tak jak ja… dobrze się bawiłem rysuje ta pracę.
![]()
7. „DRIP” spadająca kropla/ mieć wyj..ane (Day.7)
Drip…. nie zawsze droga do celu jest prosta. A na końcu tej drogi czeka na nas upragnioną nagroda,jabłko ze złotego drzewa w edenie. Postać z lewej strony to my … A za przepaścią czeka piękne zielone drzewo. Jest wybór jaki czeka nas w czasie dojścia do celu. Albo będziemy zbyt pyszni i szli po trupach do celu. Lub wpadniemy w frustracje i depresję ,lęki które pociągną nas w dół. Jeśli pójdziemy po równi..drip…spływka i będziemy mieć wszystko wyj…bane to czeka nas też ta sama nagroda ,a emocje i energia do dalszego życia zostanie nienaruszona.Cały rysunek wykonany od podstaw . Najwięcej radości dało mnie tworzenie drzewa i napisu przestrzennego.
![]()
6.”GOLDEN” złocisty / złoty (Day.6)
Golden….oczywiście złoty bożek i słynny Indiana Jones uciekając przed wielką kulą. Jak i podmianka za statuetkę a woreczkiem z piaskiem.Była to pierwsza ilustracja gdzie wymyśliłem sobie że w każdym następnym rysunku jakiś element jego będzie czarno-biały. Jakby zapomniano lub pominięto przy kolorowanki.
![]()
5. „Map” mapa (Day.5)
Map…. z tego co pamiętam to z pozycji kosmosu widoczny jest mur chiński. Pasma górskie. Ja dołożyłem krzywą wierze i Wieżę Eifla z Paryża. Założenie było takie aby było wrażenie przestrzeni i jakiś ład na mapie. Nie zabrakło też pinezki do zaznaczenia swojej pozycji na mapie. aby powiększyć wrażenie 3D na stole leży pióro i w ładnej ,zdobionej butelce znajduje się tusz.
![]()
. ..SEXregatory.. . czyli praca biurowa w piątek
4.”Dodge” – unik (Day.4)
Dodge….. podpowiedz udzieliła mi znajoma z neta. Osoba pracująca w biurze to „biurwa” mi się rymuje trochę inaczej. No i taka osoba robi unik w piątek za 15 min 15.00. A szef bez krępacji niesie porcje segregatorów do przerobienia. I ja się pytam…ja tu spokojnie żyć.
![]()
3.„Path” ścieżka/droga (Day.3) ver.2.4
Path…. autostradą do nieba. Nie wiem czy to jest widoczne:noc i dzień(dwie osobowości) dwie strony medalu. Założenie było takie że olbrzym miał podnosić ,wyrywać drzewa z korzeniami i ulicą z samochodami. Góry i facet na materacu wymyśliłem w trakcie rysowania.W dzieciństwie lubiłem bawić się miniaturowa kolejką elektryczną piko
![]()
2.Spiders pająki (Day.2)
Spiders… postać z latarką i krwiożerczy pająk żywcem podobny, do gry Limbo.
Tło i skały asygnowane i zapamiętane jako „Heart of Darkness”.
(W wieku gdzie nie było internetu)oglądałem w tv jak robiono owa grę.
Bardzo mnie się to podobało i zapamiętałem oprawę wizualną.
![]()
1.Dream sen/marzenie (Day1)
Dream …dwie postacie ładują litery na szuflach i wrzucają do gęby grubasa.
Tak samo jak dodając do pieca w grze Transarctica
![]()

1. Sen / marzenie
2. Pająki
3. Ścieżka
4. Unik
5. Mapa
6. Złoty, złocisty
7. Spadająca kropla
8. Ropucha lub gadzina (obraźliwie)
9. Odbicie (się)/sprężystość
10. Fortuna/majątek/los/szczęście
11. Spacer/przechadzka
12. Korzenny (smak lub zapach)/pikantny/nieprzyzwoity
13. Wzrost/podnoszenie się
14. Zamek
15. Sztylet
16. Anioł
17. Demon
18. Siodło/siodełko
19. Pulchny
20. Mróz
21. Pęta
22. Szorstki
23. Niebiański
24. Płytki/płycizna
25. Niebezpieczny
26. Usuwać
27. Bestia/zwierz
28. Blask, iskra, skrzyć się
29. Masywny, potężny
30. Pęd
31. Ogień
tematy ukończone ..jak widać. opóźnienie miesięczne ale jednak dobrnąłem do końca
![]()
Zasady takie same jak zawsze, czyli nie ma zasad, chodzi o dobrą zabawę i praktykę
Tłumaczenie listy zawdzięczamy @Lou Fontaine [dziekujemy]
![]()




























